“El nostre repte sempre ha estat oferir un servei d’alta qualitat”

“El nostre repte sempre ha estat oferir un servei d’alta qualitat”

Josep Panyella

-Entrevista del diari Penedès Econòmic al Dr. Josep Panyella-

El doctor Panyella fa més de 35 anys que exerceix la medicina privada. Va començar a exercir com a metge de família a Segur de Calafell i l’any 1993 va fundar Serveis Mèdics Penedès, una empresa que ha esdevingut un centre sanitari de referència al Penedès i el Garraf.

Serveis Mèdics Penedès celebra enguany 25 anys. Com va començar el projecte?

El vaig iniciar, juntament amb un altre soci, l’any 1993 amb l’objectiu de donar serveis assistencials complementaris als pacients de Vilafranca. Al llarg de 25 anys, gràcies a un esforç permanent de millorar mitjans i renovar la tecnologia, donar nous serveis, i preocupar-se pel pacient, hem ampliat instal·lacions a Vilafranca del Penedès (ara tenim cinc punts d’atenció), i hem obert delegacions i ampliat serveis a Vilanova i la Geltrú, El Vendrell, Sant Sadurní d’Anoia i Gelida.

Quins serveis heu anat incorporant en els darrers anys?

Vam començar oferint diferents especialitats mèdiques, exploracions radiològiques i anàlisis clíniques. Després vam ampliar especialitats i exploracions. L’any 1997 vàrem inaugurar la primera cirurgia ambulatòria menor en un ambient extrahospitalari de Catalunya. L’any 1995 també vàrem introduir el primer TAC al Penedès i l’any 2003 la primera ressonància magnètica. Després hem anat introduint serveis i renovant la tecnologia a les diferents delegacions.

Quines han estat les darreres novetats?

A Vilafanca hem acabat un projecte de tres anys que consistia en ampliar el servei de rehabilitació, consultes externes, i modernitzar la sala d’endoscòpia digestiva i cirurgia ambulatòria. I a Vilanova ara acabem de comprar un TAC per millorar la qualitat, el temps d’exposició a les radiacions i el software de reconstrucció, que vam adquirir al congrés europeu de radiologia que se celebra a Viena. Serà el primer TAC d’una firma japonesa que s’hi instal·larà a Europa, i el tindrem en pocs mesos.

Quants professionals formen part del vostre equip?

Entre tècnics de radiologia, fisioterapeutes, infermers, metges, auxiliars, equip directiu, informàtics, personal de manteniment i neteja, som unes 140 persones, als quals s’hi hauria d’afegir els professionals que venen un torn o dos a la setmana i que són uns 85. Entre tots formem un equip humà i professional que tracta de crear un valor de servei al pacient perquè aquest dipositi la seva confiança en nosaltres.

Amb quantes mútues treballeu actualment?

El 70% de la nostra activitat són mútues assistencials, un 8 % mútues laborals, un 3 % sanitat pública i la resta pacients particulars.

La renovació dels equips i la incorporació de noves tecnologies són les claus del vostre èxit?

El nostre objectiu ha estat sempre donar un servei d’alta qualitat, on les instal·lacions, la tecnologia i els recursos humans i professionals compleixin els protocols interns d’atenció per donar un producte assistencial que s’acosti a la satisfacció estàndard dels nostres pacients. La reorganització d’espais i serveis, establir protocols de funcionament, la professionalització de l’equip directiu, juntament amb la renovació o incorporació de nova tecnologia ens ajuda a persistir en la creació de valor per al pacient i aconseguir fidelitzar-lo. Ara els pacients poden consultar els seus informes mèdics i algunes proves de forma digital.

Què representa aquest avenç?

Com que tenim la custòdia de les dades clíniques dels pacients, la idea és establir la possibilitat que, gràcies a les noves tecnologies, els pacients puguin accedir a aquestes dades. És un projecte que necessita de confidencialitat, seguretat i accessibilitat a través del mòbil. Hem escollit un partner amb el que estem treballant des de fa vuit mesos amb el qual hem començat a fer la cita online a través de la web. La creació del portal del pacient, les actualitzacions i modificacions en el nostre programa de gestió d’històries clíniques faran que en poques setmanes els pacient puguin gaudir d’aquesta connexió i ajudar-nos a un món més ecològic i sostenible, degut a l’estalvi de paper, tinta d’impressió i estalvi energètic.

Quin tipus de proves seran accessibles?

S’iniciarà amb informes de totes les exploracions i les imatges de radiologia simple, electrocardiogrames, electromiogrames, anàlisis clíniques, i anatomia patològica. Això implicarà l’empoderament del pacient, ja que tindrà al seu abast el seu historial, a més d’una major transparència, seguretat, confidencialitat, i accessibilitat de les dades. En definitiva serem els seus partners assistencials.

Quin és el vostre volum de negoci?

El 2017 el vam tancar amb 402.000 actuacions i una xifra de negoci que estava al voltant dels 8,3 milions d’euros de facturació. L’objectiu d’enguany és arribar als 9 milions.

Quins són els objectius de futur de l’empresa?

Professionalitzar els serveis i els equips, millorar en eficàcia i eficiència, i desenvolupar línies i equips específics de prevenció de la salut. Per una banda, la detecció precoç dels càncer de mama, colon, pròstata, tiroides, i per l’altra, la prevenció dels riscos cardiovascular: infarts, i ictus. També créixer per continuar donant les millores tecnològiques que precisen els nostres pacients i ajudar a entendre que sense aquests volums, no podríem accedir a aquestes noves línies de tecnologia, on els equips i la complexitat dels mateixos és creixent. Finalment, participar i ajudar als pacients a treballar els pilars fonamentals de la vida saludable, basades en una alimentació adaptada a les necessitats del pacient, la pràctica d’exercici, i la prevenció mèdica personalitzada segons els antecedents de cada pacient.